Friday, December 30, 2011

Friends' Friday - A Glitter-Nailed Girl with Cherry Red Cheeks

I originally intended to skip the Friends' Friday this week because I have tons of things I want to show you before the year is over, but the lovely Marie posted a plea on Facebook to reach 100 fans before Sunday, so I decided to help her. I discovered Marie's blog a short while ago, through the French Hellocotton network, and it was an instant crush. Firstly because Marie has the kind of hands that make me dream, with long slender fingers and long nail-plates, and we both love girly polishes and glitter. But it's really when I discovered first her jewel shop Cherry's Shop, and then her general blog Cherry Red Cheeks that I completely fell for her world, imagination and creations. I can only encourage you to wander there and get enchanted just as I was.
Since it was a "spur of the moment" post, I looked quickly on Marie's blog to find a polish or nail-art I could present, and the first I found was Nfu Oh 51. It's not really representative of her, but I really lack time to do better, and since she has two blogs, nothing stops me from doing another post another time ;).
So, Nfu Oh 51 is a purple jelly polish with multicoloured flakies which works better layered over a dark base. If you layer it over black, you won't see much difference between 51 and the clear Nfu Oh 38, so I layered it over a-england Elaine and started to shoot like mad to show you the many aspects of that beauty!















J'avais d'abord pensé à zapper mon post du vendredi vu que j'ai plein de choses à vous montrer avant la fin de l'année et peu de temps, mais Marie a lancé un appel sur Facebook pour atteindre 100 fans sur sa page avant dimanche donc je lui donne un coup de main. J'ai découvert le blog de Marie il y a peu suite au dossier "manucures de fêtes" sur Hellocotton, et j'ai tout de suite adoré. Tout d'abord parce que Marie a le genre de mains dont je rêve, avec des doigts longs et fins et des ongles avec une grande plaque ongulaire, et nous aimons toutes les deux les vernis girly et les paillettes. Mais c'est en voyant ses créations dans sa boutique Cherry's Shop et son autre blog Cherry Red Cheeks que j'ai craqué pour son monde et son imaginaire. Je ne peux que vous encourager à aller faire un tour dans son univers pour être enchanté comme je l'ai été.
Vu que j'ai décidé de faire ce post très rapidement, j'ai choisi le premier vernis/combinaison que je pouvais reproduire, et ce fut le Nfu Oh 51. Ce n'est pas une manucure typique de ce blog, mais je n'ai pas beaucoup de temps, et comme Marie a deux blogs, rien ne m'empêche de reparler d'elle une autre fois ;) !
Nfu Oh 51 est un jelly violet rempli de flakies de toutes les couleurs, qui marche vraiment bien en superposition. Si on le superpose sur du noir, il ressemble au Nfu Oh 38, donc j'ai choisi le violet Elaine et j'ai ensuite mitraillé avec le réflexe pour vous montrer toutes les facettes de ce petit trésor!















No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...