Wednesday, November 2, 2011

A-england Elaine

Ok, so it's not yet this week that I'm gonna manage to stick to schedule: I've been quite busy and didn't have time to prepare my Wyrd Wednesday section (damn, it's already Wednesday!!), so it's regular polish post today with a pretty thing from my latest a-england order, the purple Elaine. 
Elaine belongs to the later tradition of the Arthurian Legends in which she falls in love with Lancelot. Unable to bear her unrequited feelings, she dies of heartbreak. Her tragic fate inspired Alfred Tennyson who wrote The Lady of Shalott which was turned into music by Loreena Mc Kennitt.


In a-england's world, Elaine is a wonderful purple cream with smokey undertones that keeps it in the "purple" category instead of being too close to black as it can happen with such dark colours. Just like every other cream polish from a-england, it applies like butter and is opaque in one coat. You see it here without top-coat.






Bon, il semble que ça ne soit pas encore cette semaine que je vais tenir mon planning: j'ai été très occupée et je n'ai pas eu le temps de préparer ma rubrique du mercredi (mon dieu, on est déjà mercredi!!), donc pour aujourd'hui c'est un post classique de vernis, avec une petite beauté de ma dernière commande a-england, le violet Elaine. 
Elaine est un personnage de la tradition tardive arthurienne où elle tombe amoureuse de Lancelot. Incapable de supporter que son amour ne soit pas payé de retour, elle meurt le coeur brisé. Son destin tragique inspira le poète Alfred Tennyson pour son oeuvre The Lady of Shalott, qui devait être ensuite mise en musique par Loreena Mc Kenitt.


Dans le monde d'a-england, Elaine est un sublime crème violet avec un petit côté fumé qui lui évite de passer pour un noir, ce qui peut arriver pour les couleurs foncées. Comme tous les autres crèmes de a-england, il s'appliquer comme du beurre et est opaque en une couche. Vous le voyez ici sans top-coat.





2 comments:

  1. je pense qu'il fera partie de ma prochaine commande! Il est magnifique!

    ReplyDelete
  2. Il est vraiment très beau et fait des mains sublimes, y'a rien à jeter!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...