Thursday, November 24, 2011

OPI Sand in my Suit

Today's pick is another nude before going back to winter and holidays shades, to bring you a hint of summer in the cold dark days. Here's OPI Sand in my Suit from the 2009 Summer South Beach collection. I had had my eyes on it for a while but it's kinda hard to find, and while I sometimes agree to fork an additional couple of dollars for a pretty shade, this one was not worth it in my opinion. So when I found it at the regular price, I caved in. It's a warm sandy shade, just warm enough to suit me and I'm not disappointed! You will first see it in two coats, which turned out to be a bit short on opacity, so I went for another.The finish is pearly, so there's a risk of brushstrokes but nothing too bad. Application is easy and it dries super glossy.




You've seen my hands with nude shades a couple of times and I've had my share of lobster hands but this one is perfect!
And here Sand in my Suit in three coats, as you can see, it's now perfectly opaque and without brushstrokes.

Finally, here's Sand in my Suit compared to Zoya Minka. The difference is slight, but that's enough to go from a shade I can't wear to a shade that gives me super pretty hands!

Le vernis du jour est encore un nude, avant de revenir à des teintes hivernales et de Noël. Pour vous apporter un peu de soleil et de plage pendant les jours froids et sombres du moment, voici Sand in my Suit de la collection été d'OPI 2009, South Beach. Cela fait longtemps qu'il me faisait de l'oeil, mais il est un peu rare, et si je suis prête à mettre un peu plus cher pour une couleur que j'aime vraiment, celle-ci n'en valait pas la peine. En revanche, quand je l'ai trouvé au prix normal, je n'ai pas hésité. C'est un beige sable chaud, suffisamment chaud pour m'aller parfaitement donc j'en suis très contente! Vous le verrez d'abord en deux couches, mais c'était un peu juste pour l'opacité alors j'ai fini à trois. C'est un vernis irisé donc il y a risque de traces de pinceaux mais c'est vraiment léger. L'application est facile et le fini bien laqué.





Vous avez maintenant vu plusieurs vernis de ce genre sur mes mains, et quelques beaux doigts bien rouges, mais celui-ci est parfait!
Et le voici en trois couches, opacité parfaite et plus de traces de pinceaux!

Enfin, une petite comparaison entre Sand in my Suit et Minka de Zoya. La différence est légère, mais c'est ce qui fait passer d'une couleur que je ne peux porter à un beau nude qui me va très bien! 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...