Tuesday, November 15, 2011

OPI Muppets - Pepe's Purple Passion... with a twist

In spite of persistent fog, I did some intensive swatching this morning so I can now resume my presentation of the OPI Muppets I have in my posession. Today's polish is Pepe's Purple Passion, or rather what I did with it. As it happens, while I was waiting for my order to come from the USA, I had some time to read reviews from this collection and everyone seemed disappointed by this polish, saying that the shimmer in the bottle didn't translate on the nail. And then I stumbled upon this article:
http://oncebittenblog.blogspot.com/2011/10/opi-muppets-collection-swatches-review.html

So that's what I did, clearing out my polish with 1/4 of clear polish before trying it on, and here's the beauty I came up with: 








As you can see, the pink and golden shimmer does translate on the nail. However, it's quite a strange shimmer, made of small plastic particles instead of the usual glitter or shimmer particles. As a result, the finish is not glossy or smooth, and top-coat is absolutely necessary. You can see the difference below, first picture is without top-coat, second picture is with tc.


But on the whole, I'm really happy to have meddled with my bottle and extracted a very beautiful polish from a disappointing product :).

En dépit d'un intense brouillard, j'ai passé la matinée à faire des swatchs et je peux donc reprendre ma présentation des OPI Muppets que je possède, en commençant par Pepe's Purple Passion, ou plutôt ma propre version! En fait, pendant que j'attendais ma commande en provenance des Etats-Unis, j'ai eu le temps de lire pas mal d'avis sur cette collection, et notamment les déceptions sur ce vernis en particulier, joli dans le flacon mais décevant sur l'ongle. Et puis je suis tombée sur cet article: 

http://oncebittenblog.blogspot.com/2011/10/opi-muppets-collection-swatches-review.html

J'ai donc fait la même chose, en diluant mon vernis avec 1/4 de vernis transparent, et voici le bijou qui en a résulté:









Comme vous pouvez le voir, les paillettes roses et dorées du flacon se voient bien sur l'ongle. Cependant, ces paillettes sont particulières, ce sont des micro-morceaux de plastiques, différentes des paillettes ou nacres habituelles. Cela a pour conséquence que le fini n'est pas glossy ni lisse et le top-coat est indispensable. Vous pouvez voir la différence sur les photos ci-dessous, la première est sans top-coat et la seconde avec.


Je suis vraiment très contente d'avoir joué les petites chimistes avec mon vernis pour en révéler toute la beauté et qu'il ne reste pas une déception. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...