Tuesday, November 22, 2011

Essie Topless & Barefoot

Let's take a break from all the dazzling and glittery Christmas shades, shall we? I really felt like "cleansing my palette" with a nice nude shade, Essie Topless & Barefoot from the Spring 2011 French Affair collection. It's a sandy pink with easy application, perfect coverage in two coats and beautiful glossy finish. I like it so much that a back-up bottle is on its way right now, the first one I bought is almost empty!

Don't mind my poor-looking cuticles, they suffered a lot in the removal of Rainbow Connection...

The shaded picture is the more accurate in terms of colour, it shows the sandy edge of that pretty pink.

And with the flash, you can see the super glossy finish!


On va faire une petite pause dans les couleurs étincelantes et pailletées de Noël, d'accord? J'avais vraiment envie de "rincer mes ongles" avec un petit vernis nude, Topless & Barefoot d'Essie de la collection Printemps 2011 "French Affair". C'est un rose avec une pointe de beige à l'application facile, une opacité parfaite en deux couches et un très beau fini lacqué. Je l'aime tellement qu'un second flacon est en route pour chez moi, le premier est quasiment vide!


Ne faites pas attention à mes pauvres cuticules, elles ont beaucoup souffert lors de la dépose de Rainbow Connection.


La photo à l'ombre est la plus proche pour la couleur, on voit bien que c'est un rose pâle pas si sage avec une touche de beige.


Et avec le flash, on voit le fini très très lacqué.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...