Wednesday, December 28, 2011

NOTD - Alice's Peacock

Soo, back to nails today, with what is actually my manicure of the day, a very festive combo to bring some colour and glitter in those grey days. This morning, I was in the mood for some blue, so I took Orly Sweet Peacock, and after wearing it alone for a couple of hours, I realise the base colour was the same as that of OPI Absolutely Alice, so I decided to pair the two and add just a line of golden liner to match the golden shimmer in Absolutely Alice. The second photo, in shaded light, is the one that shows the best the brightness of this manicure, it's quite in tone with the end-of-year festivities!
As you can see, my nails have been shortened again, the middle finger was a casualty of the snowball fight I had with my brother on Christmas day, but with my pinkie catching up, I should soon have all my nails at the same length!






Retour à la normale aujourd'hui avec ma manucure du jour, une association pleine de paillettes et de couleurs pour ensoleiller les jours gris! Ce matin, j'étais d'humeur à mettre du bleu, donc j'ai sorti le Sweet Peacock d'Orly et après l'avoir porté seul quelques heures, je me suis rendue compte qu'il avait la même couleur de base que le Absolutely Alice d'OPI, j'ai donc décidé de les combiner, en ajoutant une simple ligne dorée au liner pour rappeler les paillettes dorées du OPI. La deuxième photo, en lumière indirecte, montre bien le côté très vif de cette manucure, ça va bien avec la période de fêtes dans laquelle nous sommes!
Comme vous pouvez le voir, j'ai raccourci mes ongles, le majeur a été victime de la bataille de boules de neige que j'ai faite avec mon frère à Noël, mais comme mon auriculaire est maintenant sorti de la phase critique, je vais bientôt avoir tous les ongles à la même longueur!






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...