Friday, December 9, 2011

Friends' Fridays - Svetlana and her Christmas nails

On Friends' Friday, I either give the pen to a nail-art loving friend who doesn't have a blog, or presenting a blog that I love.
 
Hello visitors of The Purple Fairy Book .

First of all, let me introduce myself. My name is Svetlana. I’m from Serbia. My friendship with Lelie started in summer 2008 and spawned from common tastes in music. She’s now one of the closest friends I have, even though we live far away from each other. We have very similar tastes. Here, on my guest appearance in The Purple Fairy Book, I’d like to specially highlight one thing we have in common: love for nail polish. My love for it doesn’t go as deep as hers, but nonetheless it’s ever present.
Now, to polish talk. My nail care regime consists of applying nail and hand care cream on a daily basis. The cream I use is “Dikla” (Serbian version of it). When I’m “resting’ my nails from nail polish for couple of days, I use (daily as well) Avon’s “Nail expert – Strong results” liquid. When my cuticles are in a very bad shape, which happens during cold season more frequently, I have to use Panthenol cream which is used for many medical conditions of the skin. It’s also produced locally but I really can’t tell you other international product that could match it. So… not really very much product goes into my care regime, but it seems I’m getting some results as you can see.


The nail polish I usually wear is dark colour, black most of the time. One will never ever see me wear pink colours, although I like some of the shades I see on others. Usually I don’t have much time for nail art, so it’s only one or two colours and I’m good to go. Lately, I’m kinda into painting one finger on each hand with a very different colour then the rest of fingers, like latest usual green and red combo (“Gabrini” nail polish).


 I don’t have many known brand names and the ones I own are usually from “Golden Rose”, “Gabrini” or “Aura”, and I really like them because they can withstand a lot even for up to 5-6 days. Those brands are rather cheap here, costing no more than 1.50 euros, but they can take a lot, believe me. Washing, cleaning and bumping into furniture here and there… I tell you, they are nuclear disaster resistant! Two downsides are colours are rather plain and for most colours it takes 3 coats to get it right, like I had to use for this manicure. 



This is all from me for this appearance. Until next time, stay well. And keep your eyes open for Lelie’s OPI “Go Goth” collection review (loving that collection very much, btw).
Le vendredi, je laisse la plume à une amie nail-arteuse qui n'a pas de blog, ou alors je vous présente un blog que j'aime.
 
Bonjour à vous lecteurs du Purple Fairy Book, 

Laissez-moi me présenter avant tout. Je m'appelle Svetlana et je vis en Serbie. Mon amitié avec Lélie a commencé en 2008, suite à des goûts musicaux que nous avons en commun. Elle est devenue l'une de mes plus proches amies, même si nous vivons très éloignées l'une de l'autre. Nous partageons beaucoup plus que nos goûts musicaux et aujourd'hui, puisque je prends la plume dans le Purple Fairy Book, je vais forcément parler des ongles!! Je ne consacre pas autant de temps et de moyens que Lélie pour mes mains, mais c'est néanmoins une chose très importante pour moi.
Parlons peu, parlons vernis! Ma routine, c'est l'hydratation quotidienne des ongles et des mains, avec la crème Dikla. Quand je ne porte pas de vernis, j'utilise le produit "Nail expert- Strong results" d'Avon tous les jours. Quand mes cuticules souffrent, notamment en hiver, je les nourris avec au Panthenol, une crème dermatologique. C'est une crème que je trouve en Serbie, je ne saurais pas vous donner un produit équivalent dans d'autres pays. Au final, ma routine reste assez simple mais il semble qu'elle donne de bons résultats:



La plupart du temps, je porte des vernis sombres, souvent du noir. Vous ne me verrez jamais porter du rose, même si je peux trouver ça joli chez les autres. Je n'ai pas beaucoup de temps à consacrer au nail-art, donc ça reste simple: une couleur, ou bien deux avec un "accent nail" et c'est tout. La manucure "accent nail" est une habitude que j'ai prise récemment, comme avec la combinaison rouge et verte que je vous montre aujourd'hui (les deux vernis sont de la marque Gabrini). 


Je possède assez peu de vernis de marques connues, je vais plus vers des marques comme Golden Rose, Gabrini ou Aura, je trouve qu'elles tiennent vraiment bien, jusqu'à 5 ou 6 jours sans problèmes. Ce sont des marques bon marché, pas plus 1,50 euros le flacon, mais croyez-moi, elles en ont dans le ventre! Lessive, ménage, vaisselle, travail de bureau... et ça tient!! Il y a cependant deux gros inconvénients: la gamme de couleur reste limitée et il faut souvent trois couches pour une bonne opacité, c'est ce que j'ai mis pour ces photos. 



C'est tout pour ma première participation, il y en aura d'autres, alors au plaisir. Et ne ratez pas la revue de Lélie de la collection OPI Go Goth, je suis fane!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...