Monday, December 5, 2011

OPI Burlesque - The Shimmers

I'm sorting out through my draft folder so that I can catch up with my nails' current length and all the new pretty polishes I want to show you. So today I'm presenting the second part of my Burlesque polishes, the shimmers. This is a very pic-heavy post, so be ready!!
First we have Let Me Entertain You, that I already published in comparison with Meep-Meep-Meep and Zoya Allegra. And just like before, no  matter how I do it, it shows red on my recent pictures :(.




So to show you what this polish really looks like, I took out some old pictures from my pre-blog vault, both on its own and with a funky french done with Sally Hansen Pink Rockstar. I have to take out those mittens again, they are so pretty!!









Next we have Teas-y Does It, a fantastic smokey purple/plum packed with multi-coloured glitter. I took many pictures of that pretty because the shimmer is quite hard to catch.


In direct sunlight, you mostly see the brown tones and the golden shimmer.


In indirect light, you see the orange-yellow shimmer, and in the bottle, you can see the smokey effect right at the bottom.


Here the shimmer becomes red and the base colour is leaning towards violet.


And finally with the flash you see the magenta shimmer and the smokey plum colour.

Last star I picked up from the Burlesque collection was The Show Must Go On. Once thought to be a dupe from MAC's Bad Fairy, it's clearly brighter in the pink base and more orange in the shimmer. Sorry for the last blurry pic, it's the best one I could pick up that showed the magenta base.






Je fais le tri dans mon dossier de brouillons pour pouvoir être à jour de ma longueur d'ongle actuelle et de toutes les nouveautés que je veux vous montrer. Aujourd'hui, je vous présente la deuxième partie de mes vernis Burlesques, les shimmer. Soyez prêtes pour beaucoup, beaucoup de photos!!
Tout d'abord, Let Me Entertain You. Je vous l'ai déjà montré en comparaison avec Meep-Meep-Meep et Zoya Alegra. Et comme avant, quoi que je fasse, il sort rouge sur les photos :(.




Pour vous montrer la vraie couleur de ce vernis, j'ai ressorti des vieilles photos de mes archives pré-blog, où on le voit seul et avec une French faite avec Sally Hansen Pink Rockstar. Il faut que je ressorte ces mitaines, elles sont trop jolies!!








Ensuite, nous avons Teas-y Does It, un très beau prune fumé avec des reflets sublimes. J'ai pris beaucoup de photos car les reflets sont difficiles à montrer.


Au soleil, on voit surtout les tons marrons et les reflets dorés.


En lumière indirecte, on voit les reflets jaune-orangés et dans la bouteille, on peut voir l'effet fumé.


Et là les reflets deviennent rouges et on perçoit la base violette.


Enfin, au flash, on voit clairement les reflets roses et la couleur violet fumé.


La dernière couleur que j'ai prise dans la collection Burlesque est The Show Must Go On. On l'a parfois qualifié de dupe du Bad Fairy de MAC mais il est à la fois plus flash dans sa base et plus orange dans ses reflets. Désolée pour la dernière photo floue, c'est la seule où on voit bien la base magenta.




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...