Monday, April 9, 2012

Nfu Oh 62

I'm slowly but surely emptying my draft folder, and while I'm not totally happy with those pictures (surprise, hey?), my nails are too short right now to do justice to this beauty, so here you go with Nfu Oh 62. Nfu Oh holographic polishes used to be the Rolls Royce of holo, but the formula has been changed and it seems they're less good now. Well, I have  old versions, so I don't care :p.
62 is the golden rose/nude one, you see it in two coats over Nfu Oh AquaBase, which is absolutely necessary since those polishes are among the "crappy to apply" ones that will make holes if you brush twice over the same spot. No top-coat since it dulls the effect. Pictures were taken with artificial lightning to show the rainbow effect, apart from the last one which shows the polish in the shade. Oh, and there are a lot of them :)


























Lentement mais sûrement, je vide mes archives, donc même si je ne suis pas entièrement satisfaite de ces photos (ça vous surprend, hein??), mes ongles sont trop courts pour faire honneur à ce vernis, voici Nfu Oh 62. Les vernis holo Nfu Oh étaient à une époque la Rolls Royce des vernis holo, mais la formule a été modifiée et ils sont beaucoup moins bien maintenant. Moi, j'ai des vieux, donc j'm'en fous :p
62 est le rose doré/nude, vous le voyez en deux couches sur l'AquaBase Nfu Oh, qui est indispensable car ces vernis sont de ceux dont l'application est un enfer: ils font des trous si vous repassez deux fois au même endroit. Pas de top-coat pour ne pas atténuer les reflets. Les photos sont prises sous lumière artificielle sauf pour la dernière prise à l'ombre. Oh, et il y en a beaucoup :)






















4 comments:

  1. O.o
    Sacrée couleurs, effets, etc. *o*

    ReplyDelete
    Replies
    1. C'est clair qu'en termes de holo, ce sont des tueries!

      Delete
  2. Mais elles sont bien tes photos ma Lélie !! Ces vernis sont des véritables bijoux !!!
    Gros bisoussss ma belle

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...