Thursday, March 8, 2012

NOTD with Nails Inc. Bloomsbury Square

Still going on with my Nails Inc. review, and now we're coming to one of the polishes I was specifically searching for in that brand. It was one of the question of the contest, to know which of the Nails Inc. 3D glitters would be my favourite, and the answer was Bloomsbury Square, the pink and purple glitter. The last one I bought was Sloane Square which was part of a prize for the contest.
So in the bottle, this is perfection. On the nail... well, I have to admit, I'm not a faint of heart, but this might be a bit too much as a full manicure, especially as I went the whole way and added pink star-shaped stones for a complete 80s look! I'll have to try it in accent nail.
For the technical bit, application was fairly easy since the purple is more dust than glitter, so it's not as thick as most glitters. This is 3 coats nonetheless and top-coat is absolutely compulsory since it dries completely dull.






Je finis ma revue des vernis Nails Inc. achetés à Londres, et nous arrivons maintenant à l'un des vernis que je recherchais en particulier chez Nails Inc. C'était une des questions du concours, savoir quel était mon vernis préféré de la collection Nails Inc. 3D Glitters, et la réponse était Bloomsbury Square, le violet et rose. Le troisième vernis acheté fut Sloane Square qui est parti dans les lots du concours. 

Donc, dans la bouteille, ce vernis est parfait. Sur l'ongle... et bien, je dois admettre que je ne suis pas du genre timide, mais en manucure complète, c'est un peu trop pour moi, surtout que je n'ai pas fait les choses à moitié en ajoutant des étoiles roses pour aller à fond dans le look fluo 80! Je l'essaierai dans le futur en accent nail plutôt que sur tous les doigts.
Pour la partie technique, l'application est assez facile vu que les particules violettes sont plus de la poussière que des paillettes, donc le vernis n'est pas trop épais. Il y a quand même trois couches sur les photos, plus top-coat, absolument nécessaire dans ce cas puisque le vernis devient mat et terne en séchant.





4 comments:

  1. My initial reaction was, literally, saying out loud " Woooooooooooooooooooooooow!!!!" :O

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, I know, it's quite a shocking manicure!! I might keep this polish for the feet, 'cause funnily enough, it's easier to wear bling things on the feet :p

      Delete
    2. It is super shocking, and I can relate to how it might be too much for everyday wear, but on the photos it looks so awesome!

      Delete
    3. Thank you sweetie, that's adorable!

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...