Thursday, March 15, 2012

Essie demure vixen

Hey guys! The other day, right when I had finished my weekly routine and taken off my Essie manicure prep-mask, I was in the mood for soft colours, and I decided to give another chance for a polish I had loved in the bottle but disliked on my hands the first time I tried it, Essie Demure Vixen. A dark pink with purple shimmer? Sounded perfect, but while I still find the colour pretty and I can't say it doesn't "suit" me (like, it doesn't give me lobster hands or anything like that), I just don't like it on me. It's the kind of pink my mother has always worn so to me it screams "Mummy's polish", I can't help it!! You see it here in two coats. For the technical bit, it applies easily but opacity is a bit tricky, you might have to go for three coats if you're not careful.






Bonjour! L'autre jour, juste après avoir fini ma routine de soin hebdomadaire par le masque de préparation à la manucure Essie, j'avais envie de couleurs douces, et j'ai décidé de retenter un vernis qui ne m'avait pas vraiment convaincue la première fois que je l'ai porté, Demure Vixen d'Essie. C'est un rose un peu passé avec des reflets bleus-violets, alors forcément dans le flacon, il me faisait très envie, mais sur moi, je ne l'aime vraiment pas. C'est en fait une couleur que j'ai souvent vue sur ma mère donc pour moi, c'est un "vernis de dadame" et je n'y arrive pas!! Vous le voyez ici en deux couches, et pour le côté technique, il est facile à appliquer, même si l'opacité est un peu délicate, il peut nécessiter trois couches si on ne fait pas attention.




4 comments:

  1. Moi, je le trouve tout doux :) Je trouve pas qu'il fasse dadame !! lol
    Biz ma belle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah nan mais j'avoue complètement qu'on est dans la névrose perso, je ne suis pas du tout objective :p

      Delete
  2. I think this is too baby pink for me ... I do like the shimmer in it though!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well actually, it's not baby pink, more like vintage faded dusty pink. I would aodre it if it were baby pink, but there, not so much :p

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...