Sunday, March 18, 2012

Nicole by OPI holly pop red + comparison

Ladies, beware! Today's colour is pink, bright and holo, so take out the sunglasses!! Some time ago, some holographic polishes from Nicole by OPI started to show up on Ebay France, and I ended up getting two for around 5 euros each. The first you'll see is Holly Pop Red. It's not red, it's a bright pink leaning towards coral. I completely forgot to swatch it alone, so you see it adorned by a French manicure with OPI Come to Poppy, since the base colour is the same.
 


I admit it was a bit too much for me (especially as my nails were quite long), so to tone it down a bit, I mattified the tips with Essie Matte About You. 
 


And to finish, here's a comparison of Holly Pop Red with my other bright pink holos, China Glaze QT on the left and  China Glaze Don't Be a Square on the right.

  

Holly Pop Red will be perfect for the summer, even if the holo effect is not the strongest, it's a very nice colour!

Attention les filles, le verni du jour est rose, flash et holo, alors sortez les lunettes de soleil!! Il y a quelques temps, des vernis holo de la marque Nicole by OPI ont montré le bout de leur pinceau sur Ebay France, et j'en ai eu deux pour environ 5 euros chacun. Le premier que je vous montre est le Holly Pop Red. Il n'est pas rouge comme on pourrait le croire, mais rose vif à tendance corail. J'ai complètement oublié de le photographier seul, donc vous le voyez avec une French faite avec le OPI Come to Poppy.


 


J'avais les ongles longs donc ça faisait un peu beaucoup à mon goût, j'ai voulu l'adoucir un peu donc j'ai mattifié la French avec le Essie Matte About You.
 


Et pour finir, voici une comparaison avec les deux autres roses holos que je possède, China Glaze QT sur la gauche et Don't Be a Square sur la droite.

  

Voici donc une couleur parfaite pour l'été, même si l'effet holo n'est pas le plus fort qui soit, il met du soleil sur les doigts!
 

5 comments:

  1. I like the OPI one, but I prefer China Glaze QT, really ... did you show that one on the forum as well? I'd like to see it a bit more in detail. Because that one I really adore.

    ReplyDelete
  2. I guess you mean on the blog, but old habits die hard ;) And yes, I did, when I reviewed all my pinks in October, but that might have been before you followed here regularly. Here it is: http://thepurplefairybook.blogspot.fr/2011/10/october-is-pink-china-glaze-qt.html
    It's one of my favourite polishes ever :)

    ReplyDelete
  3. Oh my GOD! That is insanely beautiful!

    ReplyDelete
  4. Kikou !!
    Oh le joli rose parfait pour les beaux jours qui s'annoncent ! Et j'aime beaucoup la french que tu as faite, c'est très réussi :)
    Biz

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...