Friday, March 16, 2012

Friends' Friday - Lilinails and her St Patrick manucure

This is Friends' Friday! I shall have things in store from Svetlana soon and hopefully I'll have some photos from the contest winners in the near future, but today I'm gonna talk about a French blogger I've followed for a long while, even if she's been less active lately. It's Lilinails and her blog Nail-Art et Cie, and what I like about it is how she very often matches her nails to her clothes. It's something I tend to do too and I adore that. She also makes super awesome tutorials!! 
One year ago, I decided to copy one of her nail-arts, the Celtic one (big surprise, hey?), and here was the result: 

 
 
 
Yes, I'm showing you all the horrible glory of messy uncleaned nail-art and blurry pics, just to show the progress over a year.

So since I really loved this nail-art, I decided to include it into my "Then and now" series and give it another try. Green base is China Glaze Emerald Sparkle and the silver is A-england Excalibur. If you want to give it a try, I can't explain any better than Lili did in her tutorial, so check it out!


  


 So in my eyes there's still room for improvement, but still I'm quite happy about the 2012 version!


On est vendredi, et le vendredi, c'est le jour des amies!! Svetlana m'a promis des nouveautés, et j'espère avoir des photos des gagnantes du concours, mais aujourd'hui je vous parle d'un blog français que je suis depuis pas mal de temps, même s'il est moins actif ces derniers temps. Il s'agit de Lilinails et son blog Nail-Art et Cie, et ce que j'aime beaucoup sur ce blog, c'est qu'elle assorti souvent ses ongles à ses vêtements, et c'est une chose que j'aime bien faire également. Elle fait également de super toturiels!!
L'an dernier, j'ai voulu copier son nail art celtique (grosse surprise, n'est-ce pas?), et voilà le résultat :

 
 
 

Oui, je vous montre l'horreur dans son intégralité, avec le nail-art brouillon et pas nettoyé et les photos floues, pour bien mettre en valeur les progrès!!

Donc, comme j'aimais beaucoup ce nail-art, je l'ai inclus dans ma série "Hier et aujourd'hui" et j'ai retenté l'opération. La base verte c'est China Glaze Emerald Sparkle et l'argent, c'est Excalibur d'A-england. Si vous voulez essayer, je ne peux pas mieux l'expliquer que Lili ne l'a fait dans son tutoriel, alors allez le voir!


 


Bon, moi je vois encore des progrès à faire, mais quand même, je suis contente de la version 2012!

2 comments:

  1. Ugggh.... how can you draw so well on your nails??

    ReplyDelete
    Replies
    1. If you look at the tutorial (it's all done with drawings), it's not that complicated. And then it's a question of trying, again and again :). Thanks

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...