Tuesday, July 26, 2011

Week 1 Debriefing


So, I figured I would write an update of "my life as a blogger" after a week or so. Taming of Minnie's super camera is underway, and search for the best spot in terms of light is continuing.
In terms of health, my hands are almost back to normal, hopefully there'll be no eczema crisis for a while. My pinkies are still stuck in nubbin state but they should start growing out soon (it'll make things easier to take pictures!!). For the other fingers, I have a couple of old marks to grow out, they're in the free edge now so that's be another problem solved within a few weeks. I'm also trying out different shapes for my nails, right now they are square, I'll see how I'll like it :)
To be honest, the perfectionist in me would have waited for all this to be over before starting this blog, but the woman of action in me got the upper hand since I knew I would have many things to improve anyway. This way at least I know why this blog is not as nice as I would have it yet!!
I have some articles in advance, so you'll have to bear with less than perfect pictures and irregular nails for some days yet, but it won't last, I promise.
I also had my first Blogger bug on Sunday, I guess it's part of the baptism...

And just so that this post is not only talk, here's my NOTD: Accessorize Ruby Sparkle. This polish is quite hard to build up, so I first put one coat of OPI Pamplona Purple, before two coats of Ruby Sparkle.


 Accessorize Ruby Sparkle over OPI Pamplona Purple. It's less blue in real life, the magenta glitter is really present.



J'ai décidé d'écrire un bilan de "ma vie de bloggeuse" après une semaine environ. Je continue à dompter le super APN de Minnie et à chercher le meilleur endroit pour prendre les photos. 
Du point de vue "santé", mon eczéma a disparu et mes mains reviennent doucement à la normale, j'espère être débarrassée de ce souci pour quelques temps. Mes auriculaires sont toujours au stade mini, mais ils devraient recommencer à pousser cette semaine (ça va me faciliter la vie pour prendre les photos de ne plus avoir à les cacher!!). Les autres doigts ont encore quelques anciennes marques et déformations, mais elles sont presque toutes dans le bord libre maintenant. J'essaie aussi différentes formes pour mes ongles, là ils sont au carré, on verra comment ça me plaît :)
Pour être honnête, si j'avais écouté la perfectionniste en moi, j'aurais attendu que tout ça soit résolu avant d'ouvrir le blog, mais j'ai laissé parler la femme d'action vu que de toutes façons, j'allais avoir des corrections et améliorations à faire, alors comme ça je sais pourquoi les choses ne me plaisent pas encore tout à fait!!
J'ai préparé quelques articles à l'avance donc vous allez devoir supporter des photos moyennes et des ongles abîmés pour quelques temps encore, mais ça ne va pas durer, c'est promis.
J'ai aussi eu mon premier bug par Blogger dimanche, je pense que ça fait partie du bizutage...
Et pour que ce message ne soit pas juste du bla-bla, voici ma manucure du jour: Accessorize Ruby Sparkle. Il est difficile d'obtenir un résultat parfaitement homogène donc j'ai d'abord mis une couche de Pamplona Purple d'OPI, et deux couches de Ruby Sparkle. 


 Accessorize Ruby Sparkle sur une couche d'OPI Pamplona Purple. Il est moins bleu en vrai, les paillettes sont rose foncé.  

4 comments:

  1. Well thanks!! You happen to be my first "stranger" comment, I feel special :)

    ReplyDelete
  2. this color is awesome! a question though, is the result smooth?

    ReplyDelete
  3. like with any other glitter, you cannot skip top-coat, but the particles on this one are pretty small, so one coat of top-coat gives you a smooth and perfect finish

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...