Friday, July 22, 2011

Butterfly Watermarble

I'm still trying to find my marks in terms of format and pictures, and I've decided to use my sister's reflex camera from now on, I think my own is dying. So I'm clearing out pictures I had done previously (and which still show eczema damage). Today is my first official "nail-art" in these pages!!

Rendez-vous plus bas pour la version française :)

Not my best watermarble, nor my best state of hands (thank you eczema), but since I really liked the colours, I'm showing it.



The idea was to match those earrings, the colours are not exactly the same, but it ain't too bad.




I'm not showing my pinkies up close, they were just too sick with eczema back then...







Colours used are: OPI Lincoln Park After Dark, OPI Done Out in Deco, China Glaze Below Deck

On a side note, you can see on the big pics that on some nails, there are bubbles around the star-strass, I first used Orly Shield as a top-coat, but it proved disappointing: first with the bubbles, and then it was not thick enough, I kept getting the stars tangled in my hair so I reverted to the old classic Seche Vite.



Je cherche toujours mes marques pour le format (d'où l'article en deux parties) et pour les photos. J'ai donc décidé de mettre mon vieil APN au placard (je pense qu'il est à l'agonie) et d'utiliser la machine de guerre de ma soeur. Donc j'écluse les photos que j'avais préparées à l'avance (et qui montrent les séquelles de mon eczéma). Voici mon premier nail-art sur ce blog!
Ce n'est pas mon meilleur watermarble et mes mains sont dans un état affreux (merci l'eczéma), mais j'aime bien la combinaison de couleurs, donc je vous le montre.




J'ai été inspirée par mes boucles d'oreilles, même si je n'ai pas trouvé exactement les mêmes couleurs, ça passe plutôt bien.




Vous n'aurez pas mes auriculaires en gros plan, ils étaient vraiment dans un piteux état à l'époque...






Les couleurs utilisées sont : OPI Lincoln Park After Dark, OPI Done Out in Deco, China Glaze Below Deck

Vous noterez peut-être sur les photos macro qu'il y a des bulles autour des étoiles: j'avais d'abord choisi Orly Shield comme top-coat, mais ce fut une déception, à cause des bulles et également car il n'est pas assez épais, je n'arrêtais pas d'accrocher les étoiles, donc je suis retournée à mon bon vieux Seche Vite.

2 comments:

  1. This looks amazing. Next time we see each other you're making this one on my nails :D

    ReplyDelete
  2. yeah, yeah, you say that now, and whenever you come here, you'll reach for all the black, vampy, dark colours you can find :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...