Monday, July 25, 2011

China Glaze Sci-Fi + Sci-Fi vs Millenium

I have to thank Yoko for making me want to wear that polish again. It had been gathering dust in my drawers for a while and it was really a pity! Sci-Fi is part of the Khrome Collection, which is probably the most popular collection from China Glaze after the OMG/Kaleidoscope holo wonders. I had not really planned to add it to my stash (I had managed to get my hands on Millenium), but I found it in a Parisian shop and fell in love!



This is one coat of Sci-Fi. Just like all the other Khromes, it's opaque in one coat, applies quite well and dries fast, but most importantly, there's absolutely no brushstrokes.

On this picture, you can really see the lilac shade in Sci-Fi, but otherwise, I have to agree with Yoko, once it's on your nail, it does look like a silver chrome. If you cannot find Millenium, Sci-Fi is really a wonderful replacement.
And if you still have doubts, I took out my most precious Millenium bottle to make a comparison.


Here, it's rather hard to tell them apart, and if there are still differences in the finish, it's just because my Millenium needs thinning!!


The difference in shade is slightly more visible here, but still nothing shocking. So, are you convinced?

Edit: I'm getting (a bit) better with my sister's cam, so I tried new shots for the comparison (though the light is more than crappy), and I think this one is pretty good to show the small difference in colour between Sci-Fi and Millenium
 


Je dois à Yoko l'envie de ressortir ce vernis. Il prenait la poussière dans mon tiroir et c'est vraiment dommage. Sci-Fi est un vernis de la collection Khrome, qui est sans doute la plus populaire de China Glaze après les holos d'OMG et Kaleidoscope. Je n'avais pas vraiment prévu de l'acheter (vu que j'avais réussi à avoir Millenium), mais je l'ai vu lors d'une virée parisienne et je n'ai pas pu résister!



Vous le voyez ici en une couche. Comme tous les autres Khromes, il s'applique tout seul, sèche très vite mais surtout, il n'y aucune trace de pinceau.


Sur cette photo, on voit bien les reflets lilas de Sci-Fi, mais sinon, je suis d'accord avec Yoko, une fois qu'il est sur vos ongles, on dirait un chrome argenté. Si vous n'arrivez pas à trouver Millenium, Sci-Fi est vraiment une excellente alternative.
Et pour dissiper les derniers doutes, j'ai sorti ma bouteille de Millenium pour comparer.



C'est difficile de faire la différence, et si Millenium semble laisser des traces, c'est juste parce que ma bouteille a besoin d'être diluée!! 

 La différence de couleur est un peu plus visible ici, mais toujours rien de frappant. Alors, convaincus?

Edit: Je m'améliore petit à petit dans la maîtrise de l'appareil de ma soeur, donc j'ai fait d'autres photos pour la comparaison (malgré l'horrible lumière) et je trouve que celle-ci montre assez bien la petite différence entre Sci-Fi et Millenium.
 






















2 comments:

  1. Oh that's my name : D
    You welcome :)
    I'm sure you're gonna improve in taking pictures ;)

    ReplyDelete
  2. Thanks sweetie and yes, I'm improving (having a non-dying camera does help!!)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...