Thursday, July 21, 2011

China Glaze Flying Dragon

I don't know what's with nail polish lovers and purple, but I'm afraid I'm no exception to the rule. Those who know me in real life know that I'm quite a monomaniac in terms of colours, so my love for purple (and all the colours of the same family) doesn't stop at polish, and you can be sure you will see a lot of them in these pages. The honour of being the first in a long series falls to Flying Dragon from China Glaze, a most peculiar polish with a fantastic name.

Je ne sais pas pourquoi il y a tant de verniphiles qui aiment le violet, mais je ne fais pas exception à la régle. Quiconque me connaît sait que je suis une vraie monomaniaque des couleurs, mon amour pour le violet (et les couleurs de la même famille) ne s'arrête pas au vernis, et vous n'avez pas fini d'en voir dans ces pages. L'honneur d'inaugurer cette longue série revient au Flying Dragon de China Glaze, un vernis très particulier au nom fantastique.



Flying Dragon is a neon purple packed with blue and pink glitter. It applies easily but I had to go for three coats to have an even colour. I didn't expect it to have a semi-matte finish and I have to admit that at first, I was a bit disappointed.

Flying Dragon est un violet fluo rempli de paillettes bleues et roses. Il s'applique très bien mais trois couches peuvent être nécessaire pour avoir une bonne opacité. Je ne m'attendais pas à ce que le fini soit satiné et j'avoue avoir été un peu déçue au départ.




Purple polishes are particularly hard to capture on picture, but this is pretty accurate colour-wise, and you can see that while the colour is nice, it seems to lack something. But the second you add top-coat, it turns into a beautiful neon-glitter wonder!!

Les vernis violets sont notoirement difficiles à photographier, mais les couleurs sont bien rendues ici, et on peut voir que même si le rendu est sympa, c'est un peu plat. Mais dès qu'on ajoute un top-coat, on dévoile une merveille flashy et pailletée!!




Here's a close-up to really show the glitter.

Voici une macro pour bien montrer les paillettes.




So in the end, I'm really, really happy about that polish, it screams summer on your nails while still being purple, so that I can wear my favourite shade in all seasons!!

Au final, je suis vraiment très contente de ce vernis, c'est un concentré estival sur les ongles qui permet de porter du violet à toutes les saisons!
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...