Saturday, July 23, 2011

Deborah Milano Shine Tech 59

Today's polish is a lucky find since I don't usually look at the Deborah Milano counter, and I still can't figure out why I went there that day. But I'm happy I did since I found this little jewel. It's a mauve, one of those smokey colours that have been so fashionable over the last years. Actually when I saw it, I thought it might be close to Chanel Paradoxal, but the base colour is definitely mauve and not taupe. It does have a pink/purple shimmer though and it's what made me fall for it. And now to the pictures!

  Here you can see the base colour of smokey mauve. This picture shows all the defects of my nails, but I wanted to show both the colour and the satin-finish.
 
The Deborah brush is weirdly shaped, it's cut in biais, but the polish is really easy to apply. I wouldn't recommend skipping top-coat though since, as you can see, it's not very smooth nor shiny. You can have a glimpse of the shimmer in the bottle.

But with top-coat, it's perfectly smooth and shiny and gives a very classy look.

And finally, you can catch a bit of the shimmer on the nail, though it's still more visible in the bottle. But no worries, in real life, it's really there, there's no mistaking that polish for a cream. So it's a total win, and for a very good price since Deborah Milano polishes cost less than 7 euros.



Aujourd'hui je vous présente un vernis qui est un vrai coup de chance vu que la marque Deborah Milano n'est pas un rayon que je visite habituellement, et je ne sais toujours pas pourquoi je suis allée y faire un tour. Mais je ne m'en plains pas du tout car j'y ai trouvé cette petite merveille. C'est un mauve, ou plutôt un de ces mauves grisés qui sont très à la mode ces dernières années. J'ai d'ailleurs d'abord pensé que c'était un dupe du Chanel Paradoxal, mais la base est beaucoup plus mauve que taupe, même si l'on y trouve aussi des reflets vraiment magnifiques et qui m'ont fait craquer. D'où les nombreuses photos. 

J'ai d'abord voulu montrer la couleur à l'ombre, sans top-coat. Cette photo montre tous les défauts de mes ongles, mais on voit bien le mauve et le fini satiné.
 
Le pinceau Deborah a une forme assez bizarre, il est coupé en biais, mais le vernis s'applique comme un rêve. Le fini n'est cependant pas fantastique, peu de brillance ni de lissé. Sur cette deuxième photo on peut voir les reflets dans la bouteille.


Avec un top-coat, c'est parfait, brillant, lisse et très classe.



Et enfin, on devine un peu plus les reflets sur l'ongle, même si on les voit toujours mieux dans la bouteille. Mais pas d'inquiétude, en vrai, ces reflets sont très visibles, il n'y a aucune risque de confondre ce vernis avec un crème. C'est un de mes chouchous et je le recommande vraiment, surtout pour un prix inférieur à 7 euros.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...