Sunday, July 31, 2011

Minnie's Beauty Minute - Philosophy "Sweet on You" beauty set

It's Sunday again, so it's time for another Minnie's Beauty Minute, with a lovely set from Philosophy "Sweet on You" that was released for Valentine's Day. 
This comes from the sales because honestly, with the tons of shower/bath gels and moisturizers that are in the bathroom, getting this set at full price wasn't necessary. It is composed of two 4fl.oz/ 120ml bottles, one bath/shower gel and one body lotion, and one lipgloss, all with a candy heart flavour and comes in a cute box: 


I will first review the lipgloss since it's a bit apart from the other two items. As often with Philosophy products, the smell is lovely, reminiscent of watermelon. It's very glossy, so very sticky and while you definitely feel moisture when you put it on, it doesn't last, but that's just another excuse to apply it more often!!
The real crush in this set is the showergel/body lotion set. We do not have candy hearts in France, but the sweet smell with a touch of liquorice takes me back to one of my favourite places on Earth:

 The Boardwalk Candy Palace on Main Street in Disneyland Paris. I love this place, not so much because of the products, they are pretty much the same as you find everywhere on the park, but because of the "scenery", the atmosphere, the sense of detail... yeah, I could go on all day, and a visit at the park is never complete without a moment in that shop.
Needless to say I love this set, but while the smell isn't overwhelming once it's on your skin, I could understand it'd be a bit too much for some people. Personally, I'm eagerly waiting for the full size bottles to be available in France!
Moisture-wise, the body lotion is a bit thicker than the ones I usually use (either my perfume one or the body purees from the Body Shop), it's halfway between a lotion and a butter.
As I said before, I didn't need this set when it came out so I wouldn't have paid 23 euros, but at half-price, it made me discover what is now my favourite line of Philosophy products (and I've tested a couple, but I'll tell you about that another time).
Have a nice Sunday!



Nous voici déjà à dimanche, c'est donc l'heure d'une nouvelle Minnie's Beauty Minute, avec un adorable set de la marque Philosophy "Sweet on You", une édition spéciale pour la Saint Valentin. 
Je l'ai pris pendant les soldes, parce que franchement, avec les litres de gel douche et de lait pour le corps qui peuplent la salle de bains, ça n'aurait pas été raisonnable de l'acheter plein pot. Il est composé de deux bouteilles de 120ml, un gel douche et un lait, et d'un gloss, tous avec un parfum de bonbon et présentés dans une petite boite toute mignonne: 



Commençons par le gloss puisqu'il est un peu à part, genre cadeau bonux. Comme souvent avec les produits Philosophy, l'odeur est très sympa, avec des notes de pastèques. Il est très brillant, donc très collant, et même si on sent une hydratation à la pose, elle ne dure pas longtemps. Mais c'est juste une excuse pour pouvoir en mettre plus souvent!!
Le vrai coup de coeur de ce set, c'est le duo gel douche/lait corporel. Le parfum est censé être celui des "candy hearts", bonbons que l'on ne trouve pas en France donc je peux difficilement juger, mais tout ce que je peux dire, c'est que cette odeur sucrée avec des notes de réglisse me ramène directement à un des mes endroits préférés sur cette planète:


La confiserie de Main Street à Disneyland Paris. J'adore cet endroit, pas tant pour les produits, ce sont les mêmes que dans les autres boutiques, mais pour le décor, l'atmosphère, le souci du détail... oui, je pourrais vous en parler pendant des heures, et il m'est impensable d'aller sur le parc sans passer par ce lieu.
Inutile de préciser que j'adore ce set, mais bien que l'odeur ne soit pas entêtante une fois qu'on l'a sur soi, je pourrais tout à fait comprendre que cela ne soit pas au goût de tout le monde. Personnellement, j'attends avec impatience que les bouteilles grand format soient disponibles en France!
Du point de vue de l'hydratation, le lait est plus épais que ceux que j'utilise d'habitude (qui sont soit le lait associé à mon parfum soit les gelées du Body Shop), il est à mi-chemin entre un lait et un beurre.
Comme je l'ai déjà dit, je n'avais pas besoin de ce set au moment de sa sortie et je n'aurais pas payé 23 euros, mais à moitié prix, il m'a permis de découvrir ma ligne préférée de produits Philosophy (et j'en ai testé un paquet, mais je vous parlerai de ça une autre fois).
Bon dimanche à tous!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...