Wednesday, September 14, 2011

Wyrd Wednesday - Of unicorns, dresses and jewels


This tapestry, the sixth one from the Unicorn Lady series, is one of my favourites work of art ever. Biggest reason, there are unicorns, and I'm completely fascinated with those animals. I actually have a tapestry of one unicorn of this series in my study, and I collect decoration objects inspired by those tapestries and unicorn-related objects and work of art. I'm also always looking for jewels and accessories that are unicorn-related. Since I also indulge in medieval reenactment whenever I have some free time, temptation is big on medieval fairs and markets:
This is now on my study wall!!

We couldn't take pics but there was one of these leather armour that had a unicorn... I'm drooling just thinking of it!!
It was by looking for unicorn-related jewels that I found the shop I want to present you today, but I'll be getting there in a moment. As you can guess, medieval reenactment implies costumes, and while the ones I have might not be historically acurate, I don't care, I love them!! The dress on the left is one I already have (in black and white instead of black and burgundy), and the one on the left is the one that makes me dream at the moment!!



And just like the model on the right, I lovelovelovelove head-dresses (yeah, right, my absolute ideal is Liv Tyler as Arwen, easy to guess :p ). And that is the second reason why I had an absolute crush on a webshop called A mon seul Desir.
If you look back at the tapestry on top, you'll see that "A Mon Seul Desir" is the sentence written on the tent in the tapestry, so I really couldn't resist!! This shop is really my treasure cave and while some articles can seem pricey (the headpieces and hats for example), they really are worth every penny. All the beautiful items are handcrafted by one person and besides being incredibly gifted, she's one of the loveliest person I ever had the pleasure to do business with. Every item is always beautifully wrapped, buying there is really a treat from beginning to end. So of course, I caved in long ago for a diademe  (mine is with white stones instead of pink) and a head-piece: 



And well, I couldn't really pass on some unicorn  beauties, right? The second was actually a gift from my Minnie, isn't she a doll?? 
So whether you like gothic, fantasy, medieval, Alice-related, steampunk and even cosplay jewellery and accessories, I really recommend A Mon Seul Desir. I have asked Constance, the lady behind the treasures, about international shipping and she told me that if anyone wants to order, the easiest way was to email her first to check the shipping costs.


Cette tapisserie, la sixième de la collection de la Dame à la Licorne, est une de mes oeuvres d'art favorites. Forcément, il y a une licorne, et j'ai toujours été fascinée par ces animaux. J'ai le détail de la licorne d'une de ces tapisseries sur un mur de mon bureau et je collectionne les objets inspirés de cette collection en particulier et sur les licornes en général. J'adore aussi les bijoux et autres accessoires liés à cette fantastique créature. Et comme je fais de la reconstitution médiévale, les marchés et autres foires regorgent de tentations:
C'est celle-ci qui est maintenant sur mon mur!
Je n'ai pas pu prendre de photos, mais il y avait une autre cuirasse avec une licorne, une pure tuerie!!

C'est en cherchant des bijoux licornes que j'ai trouvé la boutique dont je veux vous parler aujourd'hui, mais j'y viens dans un moment. Comme vous pouvez vous en douter, la reconstitution médiévale, ça veut dire des costumes, et même si je ne cherche pas toujours l'exactitude historique, j'adoooore mes robes!! J'ai, entre autres, la robe de gauche (en noir et blanc au lieu de noir et bordeaux), et celle de droite me fait baver depuis quelques temps...




Et tout comme le modèle de droite, j'adore les bijoux de têtes (oui, ok, mon modèle, c'est Liv Tyler en Arwen, facile!!). Et c'est la deuxième raison qui me fait adorer la boutique en ligne A mon seul Desir.
(et c'est également le "titre" de la tapisserie que je présentais au début). Cette boutique, c'est ma caverne d'Ali Baba! Certes, quelques articles peuvent sembler chers (en particulier les bijoux de têtes et chapeaux), mais je peux vous garantir qu'ils valent chaque penny. Toutes ces merveilles sont faites à la main par une seule personne, et outre son talent, c'est également une des personnes les plus adorables avec qui j'ai fait du commerce. Les envois sont très soignés, les emballages très beaux et faire un achat dans cette boutique est un plaisir du début à la fin. Alors bien sûr, j'ai craqué il y a bien longtemps pour un diadème (le mien est avec des pierres blanches et non roses) et un bijou de tête: 


Et bien sûr, je ne pouvais pas passer à côté de quelques  licornes, n'est-ce pas? Le camée est en fait un cadeau de ma Minnie, n'est-elle pas un amour??
Alors, si vous aimez les bijoux gothiques, fantastiques, médiévaux, Alice, steampunk et même cosplay, je ne peux que vous recommander cette boutique, et je ne suis pas responsable des tentations et addictions que cela peut provoquer!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...