Thursday, September 8, 2011

French holo

After all those vampy dark matte shades, time for some light!! French manicure have always been a speciality of mine, I started to try my hands at them when I was in high school and Yves Rocher released the first kits with a white polish and a beige or rose one. Funnily enough, ever since I fell into nail art and polish addiction last year, I haven't done more than a couple of French manis, I guess I was too eager to try other things.
But the other day, as the sun was shining, I felt like going back to my classics and try a holo twist instead of the usual white and pink. I applied one coat of China Glaze Ridge-Filler, then did the tip with Nfu Oh 61, the best silver holo ever, then added one coat of China Glaze Wireless, put some coloured stones and finished with one coat of Seche Vite. I really love the end result, very classy, as usual with a French mani, but with a twist. Now get ready for a loooooot of pictures!!










Après toutes ces couleurs sombres et mates, place à la lumière!! J'ai toujours été assez douée pour les French, j'ai fait mes premières au lycée (il y a fort, fort longtemps) quand Yves Rocher a sorti les kits French avec un vernis blanc et un vernis rose ou beige. Bizarrement, depuis que je suis tombée dans la folie vernis et nail art l'an dernier, j'ai un peu abandonné les Frenchs, j'avais sans doute envie d'essayer tout le reste!
Mais l'autre jour, quand j'ai vu le soleil, j'ai eu envie de revenir aux classiques et de tenter une touche holo au lieu de l'habituel rose et blanc. J'ai commencé par une couche de China Glaze Ridge-Filler, puis j'ai fait le bord avec Nfu Oh 61, le meilleur holo argenté qui soit. Ensuite, une couche de China Glaze Wireless, des strasse de couleur et une couche finale de Seche Vite. Le résultat final est sublime, très classe mais avec une petite touche de folie holo. Et maintenant, place aux très nombreuses photos!!













4 comments:

  1. Extremly classy and very well done, very clean. A total success, I want the same !

    ReplyDelete
  2. very welldone indeed, you're a pro at it!

    ReplyDelete
  3. tu fais ta French à main levée ou avec un pochoir, elle semble tellement parfaite et régulière c'est incroyable!

    ReplyDelete
  4. Thanks girls! It's gonna sound awfully conceited, but actually, I wasn't quite satisfied by this French, not the best in my opinion :p
    @bab: les French "simples", je les fait à main levée, c'est un coup de main à prendre. Par contre, les stampings de French, je les fais systématiquement avec des guides autocollants, je ne suis pas assez douée en stamping :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...