Thursday, October 27, 2011

Wyrd Wednesday - Am I an Addict??

Hi everyone. I'm late for my Wednesday post, because I spent a good part of the day yesterday writing my first instalment about Celtic Women and I'm not satisfied with it yet. It's hard to find the right mix because a subject that fascinates me, so I want to talk about it, and that is quite "technical" too, so it can be boring quickly. So it won't be for this week yet, and I decided to talk about something else.
Lately I've come to wonder where I stood in the nailpolish addict world. Yes, as you might know now, I think way too much! What prompted that was the release / promo pics of several collections from brands I usually love (OPI and China Glaze) that had everyone jumping all over the place and left me completely cold: China Glaze Winter Collection Let It Snow, OPI first 2012 cooperation and OPI Spring Collection. 

Pic taken from All You Desire, see her swatches HERE

While I agree that CG's Let it Snow collection is everything a Christmas collection ought to be, well, it is everything a Christmas collection ought to be: some greens, some reds, some glitter, a bit of gold, silver and white, and one blue. I guess if it were burgundys, purple and greys I would be head over heels, but as it is, I'm not (actually, having badly sprained my ankle yesterday, I would hardly be able to be head over heels right now anyway!!).
 
Pic from OPI, see details HERE

The OPI Nicki Minaj collection doesn't strike me as original either: there was a purple shimmery shatter in the first ones CG released this year, the dark metal grey glitter seems really similar to CG's Haunting (and even Tinsel Town from the Winter collection), the silver rainbow glitter seems awfully dull and the three bright colours look like already existing ones (I'm thinking about the Shrek collection for the green, the Brights collection for blue and I'm pretty sure this is not the only bubblegum pink OPI has).
Pic from OPI, see details HERE

As for the Holland collection, well, all the usual Spring colours plus some brighter ones but all in creams, once again, I won't be waiting for that one.
Besides the fact that I had absolutely no idea who Nicki Minaj is (and I'm still not sure I do) and that I'm getting a big tired with OPI acting like the E! Entertainment nail polish equivalent (let's not forget the Nicole by OPI Justin Bieber and Kardashions collections -_-), I discovered that I found myself more and more going "yeah, well, not impressed" when seeing new collections. 
Of course, having a small budget and not having any partnership, I do have to think carefully before buying a polish, it's a treat each time. And yet, my polish collection is way bigger than what a person who's not into nail art would have (even if I'm not impressed by those upcoming collections, I still have a lot of things to show you!!), I keep reading blogs to see new things. Two years ago, if you had told me I would wear blue or bright pink nail polish, I would have sniggered. At the same time, I'm still attracted like a magpie by vampy shades and pale pinks, no matter how many I already have. So I'm starting to wonder if after feeling like a kid in a candy store and buying plenty of polishes, I now have everything I "need" and every extra has to be really worth it! 
That's it for the musings of the day. What about you? Are you getting bored with collection sometimes or no matter what, you can't resist?
Edit: some OPI swatches HERE

Bonjour! Je suis en retard pour mon message du mercredi, j'ai passé beaucoup de temps hier à préparer mon premier chapitre sur les femmes celtiques, mais je ne suis pas encore contente de ce que j'ai écrit. C'est difficile de trouver le bon équilibre entre un sujet qui me passionne et que je veux partager, et le côté technique, pour que cela ne soit pas trop chiant à lire. Donc, ce n'est pas encore pour cette semaine et pour aujourd'hui je vais parler d'autre chose. 
Ces derniers temps, je me suis demandée où j'en étais de mon statut de polish-addict. Oui, vous le savez maintenant, je réfléchis beaucoup trop!! J'ai pensé à ça en voyant plusieurs nouvelles collections ou annonces de nouvelles collections de marques que j'adore, pour lesquels tout le monde est super enthousiaste et qui m'ont laissée complètement de marbre: la collection de Noël Let it Snow de China Glaze, la première collection "de collaboration" 2012 d'OPI et la collection Hollande pour le printemps (toujours OPI).

Photo par All You Desire, cliquer pour les swatchs ICI

Je suis bien d'accord que cette collection est tout ce qu'une collection de Noël doit être, mais c'est justement le problème: vert, rouge, paillettes, or , argent, paillettes, et un bleu pour faire bonne mesure. Si c'était des bordeaux, gris et violets, je serais sûrement en train de sauter partout (enfin, vu que je me suis méchamment tordu la cheville hier, je serais bien incapable de sauter partout là tout de suite).
 
Photo par OPI, voir les détails ICI
La collection OPI Nicki Minaj ne me transcende pas non plus: shatter violet? y'en avait un dans la première collection shatter par China Glaze. Le pailleté gris foncé? Il me paraît similaire à Haunting de CG (voire à Tinsel Town de la collection de Noël), le pailleté argenté paraît assez terne, et quant aux trois crèmes, ils me paraissent ressembler à des teintes déjà existantes (dans la colllection Shrek ou Bright par exemple).
Photo OPI, voir les détails ICI

Quant à la collection Hollande, elle me paraît être assez banale pour une collection de printemps, en tout cas, c'est surtout des crèmes et ça ne m'enchante guère. 
Outre le fait que je ne savais pas du tout qui est Nicki Minaj (et je ne suis toujours pas bien sûre :p ) et que ça me gonfle un peu qu'OPI se transforme en E! Entertainment du vernis (je pense aux collections Justin Bieber et Kardashians de Nicole by OPI -_-), je me suis rendue compte que ma réaction était de plus en plus "ouais, ok..." en voyant les nouveautés. 
Bien sûr, ayant un petit budget et aucun partenariat, je dois réfléchir avant tout achat, c'est un mini-luxe à chaque fois. Et pourtant, ma collection est bien plus grande que celle qu'aurait une personne non nail-addict (ne vous inquiétez, j'ai encore beaucoup de choses à vous montrer, même sans être ébahie par les nouvelles collections), je lis quotidiennement des blogs sur ce sujet... Il y a deux ans, si on m'avait dit que je mettrais du vernis bleu ou rose flash, je ne l'aurais pas cru, et je continue à être attirée comme une pie par les bordeaux et autres roses pâles, quel que soit le nombre que je possède déjà. Je me demande alors si après avoir été comme une gosse dans un magasin de bonbons  et m'être lâchée en achetant plein de vernis, j'ai maintenant tout ce dont j'ai "besoin" et tous les extras doivent vraiment valoir le coup!!
Voilà les pensées du jour! Et vous, qu'en pensez-vous? Êtes-vous parfois blasée face aux nouveautés, ou alors vous craquez à chaque fois? 
Edit: vous pouvez voir quelques swatchs des OPI ICI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...