Tuesday, October 25, 2011

October is Pink! OPI Bubble Bath + Makes Men Blush & Peony for your Thoughts

Still in the nude pink chapter, I'm showing you a classic today: OPI Bubble Bath. Beige pink, quite impossible to build up, it's clearly meant as a French polish. Here's what it looks like with two coats (yes, I know, my nails are yellow, I'm working on that!!)





No matter the light, it doesn't look as if you're wearing any polish at all. I usually use it as a base for similar shimmery polish, just as I do with Step Right Up that I showed you yesterday. I have two polishes of this kind, one is quite well-known, it's OPI Makes Men Blush, same base colour but with red shimmer, and the other is A Peony for your Thoughts from the Yokohama collection, with blue shimmer. I actually got this polish by mistake: I was looking for a full-size bottle of Play the Peonies from the Nice Stems Collection and I must have had a moment of inattention and realised my mistake only on receiving the bottle. I don't regret it at all, my only problem with is that it's a black label, old formula, so that means runniness, sheerness and slow drying. On the up side, the shimmer shows a lot more in this one than in Makes Men Blush. You can see the differences below, it's one coat of either MMB or PfyT over two coats of Bubble Bath:

You can click to view the pics bigger and try to discern MMB's red shimmer on the middle finger and pinkie.


As a final view, I added another coat of each and it's finally opaque!!


On continue dans les roses pâles, et aujourd'hui je vous montre un classique, OPI Bubble Bath. Beige rosé, très transparent, c'est clairement un vernis à french. Le voici en deux couches (ne regardez pas mes ongles jaunis, j'y travaille, mais c'est long!!)








Quel que soit l'éclairage, on n'a pas l'impression de porter un vernis! Je l'utilise en général comme base pour une manucure nacrée dans la même veine que ce que je vous ai montré avec Step Right Up. J'ai deux vernis que je peux utiliser comme ça, un qui est aussi assez populaire, Makes Men Blush (toujours chez OPI), même couleur que Bubble Bath avec des reflets rouges, et Peony for your Thoughts, de la collection Yokohama, avec des reflets bleus. Je l'ai en fait eu par erreur: je cherchais un flacon de Play the Peonies de la collection Nice Stems, j'ai dû avoir un moment d'inattention, et je ne me suis rendue compte de mon erreur qu'en recevant le vernis. Je ne le regrette pas, mon seul souci est que c'est un OPI ancienne formule à étiquette noire, ça veut donc dire liquide, pas opaque et lent à sécher. L'avantage par contre, c'est que les reflets se voient beaucoup plus que sur Makes Men Blush. Vous pouvez voir les différences ci-dessous, avec une couche soit de MMB soit de PfyT sur deux couches de Bubble Bath:


Vous pouvez cliquer sur les photos pour les voir en plus grand et essayer de discerner les reflets rouges de MMB sur le majeur et l'auriculaire.


Et pour finir, j'ai rajouté une couche pour que ce soit enfin opaque!!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...