Monday, October 24, 2011

Minnie's Beauty Minute - Perfume(s)


 Ok, so it's official, this post is cursed. Minnie found tons of pictures to illustrate it but I never could include them in Blogger. Then, I tried to find them again on internet to download them directly, but I couldn't include them in Picasa to post here. So, after seeing this message for three weeks in my draft folder, I decided to post it without pictures and see later if I have the time to try again!

There I am again!! This time I've decided to share my crazy and boundless love for perfume with you... Anyone who's been unlucky enough to enter a Sephora with me know that I can stay in there for hours (which is great, because it means time for me to be in the make-up/nail polish sections!!)! I still remember with emotion my school trip to Molinard in Grasse back in 1995 and my first "true perfumes" bought in Yves Rocher thanks to my grandma's fidelity vouchers! The It perfume back then was Magnolia with its sweet, soft and subtle notes, but I also loved Cap Nature Red Berries, Cap Nature Vanilla (a bit too sweet to be honest) and the legendary Perle Nature with its very girly pretty pink box. If Yves Rocher is quite an acceptable reference in terms of perfumes, I soon grew out of it and fell into the world of luxury brands: Calvin Klein and Contradiction (urban and pure), Emporio Armani and She (very sensual and feminine), Givenchy and Eau Torride (fire under ice!), Lolita Lempicka and Lolita (magic mix of violette and liquorice), Sisley and Eau de Campagne (fresh and bubbly), Van Cleef & Arpels and Féerie (rose, blackcurrant and violet), Dior and J'adore Summer Perfume (to wear in the sun without risk), Kenzo and Ca sent Beau (definitely flowery and lemony) and of course Thierry Mugler and Angel (come on, who hasn't tried this one at some point?)
It's not an exhaustive list but it shows quite clearly that I've developped a strong taste for violet (Lolita and Féerie) that culminated with Angel Violet, which is sadly no longer produced. This was probably the only perfume I could have been faithful to, and I have to admit that I was devastated when I couldn't find it any more. I then turned back to old loves (Grasse roses, not Yves Rocher!!) and chose Parisienne from Yves Saint Laurent (violet still with some Damas rose).


C'est officiel, ce post est maudit. Minnie avait cherché des tonnes de photos pour l'illustrer et je n'ai jamais réussi à les inclure dans Blogger. Ensuite, j'ai essayé de les retrouver sur internet pour les télécharger directement et les inclure, mais impossible de les mettre dans Picasa, bref, en désespoir de cause, après que ce message soit resté trois semaines dans mes brouillons, j'ai décidé de le publier sans photos, je verrai si j'aurais le temps de retenter le coup!!

Coucou me revoilà ! Cette semaine j’ai décidé de partager avec vous mon amour déraisonnable et immodéré des parfums… Toutes les personnes qui ont eu un jour le malheur de pénétrer dans une parfumerie avec moi vous le diront, je peux passer des heures le nez dans les flacons ! Je me souviens encore avec émotion de la visite  scolaire de la maison Molinard à Grasse en 1995 et de mes premiers « vrais parfums », acquis essentiellement avec la carte de fidélité Yves Rocher de ma grand-mère ! La fragrance star de cette époque demeure sans aucun doute le très romantique Magnolia (du dit Yves Rocher) doux, sucré et discret mais j’adorais également Cap Nature Fruits Rouges (relativement acidulé), Cap Nature Vanille (un petit peu écœurant il faut bien l’avouer) et l’indétrônable Perle Nature avec sa jolie boîte rose qui faisait très fifille. Si Yves Rocher reste une référence tout à fait acceptable j’ai découvert en grandissant le vaste monde et son cortège de créateurs avec pêle-mêle : Contradiction de Calvin Klein (pur et urbain), Emporio Armani She (très féminin et sensuel), Eau Torride de Givenchy (le feu sous la glace !), Lolita de Lolita Lempicka (cocktail magique de violette et de réglisse), Eau de Campagne de Sisley (vive et pétillante), Féerie de  Van  Cleef et Arpels (rose, cassis et violette), l’Eau d’Eté Parfumée J’Adore de Dior (pour s’exposer au soleil  sans risquer de vilaines tâches), Ca Sent Beau de Kenzo (résolument floral et acidulé) et bien sûr Angel de Thierry Mugler (must have best seller). Il ne s’agit pas d’une liste totalement exhaustive mais il semble évident que j’ai développé au fil du temps un fort penchant pour la violette (Lolita et Féerie notamment) qui a culminé avec Angel Violet qui n’est malheureusement plus distribué actuellement. Terrassée par la disparition du seul parfum auquel j’aurai pu être fidèle, je suis aujourd’hui retournée à mes anciennes amours (les roses de Grasse hein, pas Yves Rocher) avec Parisienne de Yves Saint Laurent (violette certes mais mâtinée de rose de Damas)…

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...