Monday, October 3, 2011

October is Pink! OPI Teenage Dream Shattered

As the first pink for this month, it's quite normal that I wanted to use my OPI Pink Shatter, which was especially created for Breast Cancer Awereness. And the idea for the combo was actually suggested by an Ebay-shop that I saw proposing the two together! So, first step is OPI Teenage Dream from the Katy Perry collection. I hesitated a long time before getting it because I don't like large glitter and I had read everywhere that it was "pink with laaaaarge holo glitter". Well, that kind of large, I can live with. So here's Teenage Dream, one coat, over my franken "mannequin" nude (that I baptized "Bare Grace", get the reference if you can :p ). I kept one blurry pic on purpose to show the glitter, and those pics tell me that I still have to work on my direct sunlight pic-taking skills.






And then I applied one coat of pink shatter, and one coat of Seche Vite. Pink Shatter is really liquid, so it cracks super nicely and one coat of top-coat is enough for a smooth finish.



This last blurry pic shows quite well the real-life effect. If you look closely at my hands, you'll see the crackles and the two polishes, but on the whole, it looks like bright pink with crazy holo glitter. I love that combo, though I'm not sure I would wear it in October if it wasn't for the super warm and sunny summer weather we have right now (27°C, seriously??? gimme autumn, please!!).
Oh, and just for fun, here's a (not-so-much) mysterious sneak peek at something I received this morning that had me jumping all over the place and will be part of a special Wyrd Wednesday soon!!



Le premier rose du mois que je vous montre se devait de mettre à l'honneur le Pink Shatter d'OPI, qui a été créé spécialement pour la lutte contre le cancer du sein. Quant à l'idée de la combinaison, je l'ai prise dans une boutique Ebay qui vendait les deux vernis ensemble! Première étape, le Teenage Dream d'OPI, de la collection Katy Perry. J'ai longtemps hésité avant de l'acheter, car je n'aime pas les paillettes trop grosses et je lisais partout "un rose remplie de groooooooosses paillettes". Ce format-là, ça va encore largement pour moi!! Voici donc Teenage Dream, une couche, sur une couche de mon Franken couleau peau (baptisé "Bare Grace", comprenne qui peut ;p ). J'ai gardé une photo floue exprès pour montrer les paillettes, et je vois bien ici que j'ai encore du boulot sur les photos en soleil direct!!





Ensuite, une couche de Pink Shatter et une de top-coat. Comme Pink Shatter est très liquide, il craque très bien et ne laisse pas trop de volume sur l'ongle, donc une couche de top-coat suffit.



Cette dernière photo montre bien l'effet que ça donne en vrai: si on regarde mes mains de près, on voit le craquelé et la différence entre les deux vernis, mais sinon, on dirait un rose fuchsia avec des pailettes holographiques. J'adore vraiment cette combinaison, même si je ne la porterais sans doute pas en octobre, si nous ne subissions pas en ce moment une météo estivale (27°, sérieux?? vous voulez pas nous donner un vrai automne??) 
Et juste pour le fun, un aperçu (pas vraiment) mystérieux d'un objet reçu ce matin qui m'a fait sauter partout et qui fera partie d'une future rubrique du mercredi.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...