Saturday, October 29, 2011

October is Pink! A-england Iseult + comparison OPI Play the Peonies

I'm ending the pink series with my most recent acquisition, Iseult from a-england. Remember what I said about not resisting some colours even if I already have similar ones? Well, that's typically it!! Iseult is a milky-pink shimmer and it really stands apart from the rest of the Mythicals. It's the only pale colour that's not meant for layering (as Morgana or Merlin), and while it is fairly opaque in two coats (in real life, it is, though less on pictures), which is quite rare for a pale colour, the formula was a bit different than the other Mythicals I tested. It's a bit more liquid so it requires a more careful application. After two coats, it's perfect and gives you hands worthy of the legendary "Iseult of the White Hands".








And then I wanted to compare Iseult to my darling from last summer, OPI Play the Peonies. You see both in two coats, without topcoat (don't mind the dreadful application on the pointer). 



OPI PtP on pointer and ring, Iseult on middle finger and pinkie.

As you can see, PtP is a bit whiter and more shimmery. Somehow, PtP feels more like summer to me and Iseult more winter, so it's perfect!!





J'achève la série rose avec ma plus récente acquisition, Iseult d'a-england. Vous vous souvenez quand j'ai dit que je ne résistais pas à certaines couleurs, même si j'en avais déjà plusieurs similaires? Ben voilà!! Iseult est un rose laiteux nacré et il est vraiment à part dans la collection Mythicals. C'est la seule couleur pâle qui soit faite pour être porté seule (à la différence de Merlin ou Morgana qui sont des vernis de superposition), et bien qu'il soit quasi-opaque en deux couches (en vrai il l'est, mais pas tout à fait sur les photos), ce qui est rare pour une couleur si pâle, la formule est différente des autres Mythicals que j'ai testé. Il est un peu plus liquide et requert donc une application plus minutieuse. Après deux couches, il est parfait et vous donnera des mains dignes de la légendaire "Iseult aux Blanches Mains".













J'ai ensuite voulu le comparer à l'un des mes chouchous de l'été dernier, OPI Play the Peonies. Vous les voyez en deuxh couches, sans top-coat (pardon pour l'horrible application sur l'index). 






OPI PtP sur l'index et l'annulaire, Iseult sur le majeur et l'auriculaire.


Comme vous le voyez, PtP est un peu plus blanc et plus nacré. En un sens, PtP fait plus été et Iseult plus hiver, donc c'est parfait!!



1 comment:

  1. Très joli ! J'ai Iseult, mais du coup, j'ai envie d'acheter l'autre :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...