Tuesday, August 23, 2011

LM Cosmetic La Dame de Brocéliande

Back from the short holidays and back to Brocéliande. With the heat we have right now, I would give a lot to go and escape deep into a Breton forest!! La Dame de Brocéliande is the most unusual polish of this collection in my eyes. It's a mossy green, which in itself is not a colour I would be naturally drawn to, but when you look at it closely, you see some tiny black dots. All in all, the word that comes to mind when looking at this polish is "mineral", I can really explain why!!
Meet La Dame de Brocéliande in two coats, without top-coat: 



click to enlarge and see the black dots


And to think that when I started this series, it felt like autumn!! And yes, I know, back then I was complaining too :p Truth is, I cannot stand heat. OK, having grey and rainy days in August is a bit depressing, but if I have to choose, I prefer rain and 15° to 32°!! Hopefully, this heat is not gonna last.
See you tomorrow for the last but not least polish, Arthur.


De retour de mes très courtes vacances et je vous remmène à Brocéliande. Avec cette chaleur, je donnerais beaucoup pour aller me perdre dans une forêt Bretonne!! La Dame de Brocéliande est le vernis le plus particulier de cette collection pour moi. C'est un vert mousse, ce qui n'est pas une couleur que je choisirais naturellement, mais en plus, quand on le regarde de près, il est rempli de petits points noirs. Au final, le mot qui me vient quand je pense à ce vernis est "minéral", allez comprendre!!
Voici La Dame de Brocéliande, en deux couches sans top-coat:



cliquer pour voir en grand et découvrir les petits points noirs


Quand je pense que quand j'ai commencé cette série, j'avais l'impression d'être en automne!! Et oui, je sais, à l'époque, je me plaignais déjà de la météo. En fait, je supporte assez mal la chaleur. Avoir de la pluie et 15° en août, c'est déprimant, mais à choisir, je préfère ça à 32°!! Normalement, ça ne devrait pas durer... A demain pour rencontrer l'illustre Arthur.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...