Friday, August 19, 2011

It's Alive!!!

There's still some time to go until Halloween, but today I invite you to meet my creature... my first Franken polish!! Many nail bloggers start making franken polishes to either dupe a polish they can't get their hands on, or because they're tired of waiting for big brands to create the polish of their dreams. It was not so for me. My Franken spawned from a disappointed mating with an error!! I had ordered two polishes from LM, Blush (a peachy nude) and Splendeur (a sandy beige). Blush turned out to be to orangey for me and I mixed up Splendeur and another colour, so in short, I hated it. I decided to mix the two to create a cream equivalent of Minka, aka, my mannequin hand colour. In terms of colour, the result is quite satisfactory, but the texture is too thick to my liking, it's thick with two coats but streaky with one, and since I had to fill up my OPI bottle to make the Franken, I'll have to wear it a couple of times before I have room to add thinner!!
I have however absolutely no idea how to christen this polish, so all ideas are welcome :)







Nous sommes encore loin d'Halloween, mais aujourd'hui je vous invite à rencontrer ma créature... mon premier Franken!! Beaucoup de nail addicts se lancent dans la création de frankens pour copier un vernis qu'elles n'arrivent pas à obtenir ou parce qu'elles en ont assez d'attendre que les grandes marquent sortent la couleur de leur rêve. Ca n'a pas été le cas avec moi, mon franken est le fruit de la déception rencontrant une erreur!! J'avais commandé deux vernis chez LM, Blush (un nude pêche) et Splendeur (que j'ai toujours envie d'appeler Décadence!!). Blush était trop orange pour moi et j'ai confondu Splendeur avec un autre vernis lors de ma commande (je ne suis sans doute pas douée, mais j'ai souvent des problèmes avec les commandes chez LM), et vraiment, je ne l'aime pas du tout. J'ai donc décidé de les mélanger pour créer la version crème de Minka, mon vernis "mannequin". La couleur est bonne, mais je ne suis pas satisfaite de la texture, il est trop épais pour faire deux jolies couches et fait des traces avec une seule. Et comme j'ai rempli mon flacon d'OPI pour faire le franken, il va falloir que je l'use un peu avant de le diluer.
En revanche, je n'ai aucune idée de nom pour ce vernis, les idées sont les bienvenues :)







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...