Tuesday, January 10, 2012

A-england - Camelot

As I'm soon going to England, I decided to show you the last beauties I bought from A-england while I was away. Since the brand celebrated its first anniversary last Sunday and that Adina is about to launch her new collection (see here), I thought it was fitting to make you drool on her Mythicals. Since I have a lot to write in a short time, I sadly cannot go into lyrical praises of those polishes and tell you about the names and legends they refer to, as I did with previous polishes.
I'm starting with Camelot, the black cream. You could say there's nothing more basic than a black cream nail polish, but once again, Adina turned a basic into a star: application is fantastic, the polish is creamy like butter, beautifully self-levelling and completely opaque in one coat. Yes, you read me right, it's a one-coater! And as usual, a beautiful glossy finish! Now on to the swatches. Excuse my greasy fingers, I had done a several swatches that day and my cuticles needed nurishment.







With the flash, it looks like the finish isn't smooth, but it's my cuticle oil in fact!!


Puisque je viens bientôt partir en Angleterre, j'ai décidé de vous montrer les dernières merveilles que j'ai achetées chez A-england pendant mon absence. Puisque la marque vient de fêter son premier anniversaire et qu'Adina est sur le point de lancer la nouvelle collection Legends (voir ici), j'ai pensé que c'était le bon moment pour vous faire baver sur les Mythicals. Vu que je dois écrire pas mal d'articles d'avance, pas de minute culture sur les références littéraires et culturelles de ces vernis ;)
Je commence avec Camelot, un vernis crème noir.On pourrait penser qu'il n'y a rien de plus basique qu'un vernis crème noir, mais une fois de plus, Adina fait d'un classique une véritable star: l'application est fantastique, le vernis se lisse comme du beurre, et il est complètement opaque en une couche. Oui, vous avez bien lu, une couche! Et comme toujours, il a un fini lacqué sublime. Et maintenant les photos; excusez mes doigts tout huileux, j'ai fait plein de swatches ce jour-là et mes doigts ont souffert.








Le fini ne semble pas parfait, mais c'est mon huile à cuticules qui a fait des traces!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...